ارائه دهنده خدمات تعمیر و نگهداری چیلر و سردخانه 09379020518

تعمیر و نگهداری چیلر و سردخانه 09379020518

تعمیر و نگهداری چیلر و سردخانه 09379020518

تعمیر و نگهداری چیلر تراکمی و چیلر جذبی " تعمیر و نگهداری موتورخانه " تعمیر و نگهداری سردخانه زیر صفر و بالای صفر "تعمیر و نگهداری استخر 09379020518

نویسندگان

چیلر جذبی

چهارشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۰۵ ق.ظ

چیلرهای جذبی آب گرم حدود 0/7 و COP چیلرهای جذبی دایرکت فایر حدود 1/3 می باشد، در نتیجه میزان سوخت در چیلرهای جذبی شعله مستقیم مصرفی تقریباً نصف میزان سوخت مصرفی چیلرهای جذبی آبگرم می باشد.

2- بدلیل اینکه برای سیر کوله نمودن آبگرم مورد نیاز اینگونه چیلرها احتیاج به الکتروپمپ و مصرف برق می باشد و همچنین میزان آب در گردش بخش ابزوربر- کندانسور اینگونه چیلرها حدود 1/3 برابر چیلرهای شعله مستقیم می باشد، لذا مصرف برق لوازم جانبی مربوط به اینگونه چیلرها در ظرفیت های بالا، مصرف آنها را غیراقتصادی می نماید.

 

چیلر جذبی

چیلر جذبی

 

ضمناً مصرف برق خود دستگاه چیلر آبگرم نسبت به چیلر شعله  مستقیم بدلیل نیاز به استفاده از پمپ، در سلوشن بزرگتر نیز بیشتر می باشد و این امر نیز باعث عدم استفاده از اینگونه چیلرها در ظرفیت های بالاتر از120 تن می شود.

3- بطور کل هنگام کار در چیلرهای آبگرم لوازم جانبی بیشتری بایستی در حال کار باشند (دیگ آبگرم- پمپ های آبگرم و30% توان بیشتر در پمپ های برج) لذا مصرف مجموع برق بیشتر از اینگونه چیلرها در  هنگام کار باعث عدم انتخاب اینگونه دستگاه ها در ظرفیت های بالا می گردد. مگر آنکه آبگرم مورد نیاز حاصل از عملکرد دستگاه های جانبی بوده هزینه ای برای آن پرداخت نشود (در صنایع بزرگ و نیروگاه ها و امثالهم)

 

4- به لحاظ COP پائین و میزان آب برج بیشتر در چیلرهای آبگرم مصرف آب سختی گیر شده در اینگونه چیلرها بیشتر است و در مناطقی که برای استعمال آب مصرفی هزینه پرداخت می گردد این هزینه در چیلرهای آبگرم حدود30% بیشتر از آن در چیلرهای شعله مستقیم می باشد.

5- به لحاظ نیاز به محل نصب ادوات جانبی و لوله کشی های مرتبط و کنترلهای مورد نیاز در چیلرهای آب گرم فضای مورد نیاز موتورخانه و قیمت تمام شده آن به مراتب بیشتر از نوعچیلر شعله مستقیم می باشد.

6- بدلیل تکنولوژی به کار رفته در چیلرهای دایرکت فایر امکان بروز اشکال در چیلر بسیار  کمتر از چیلرهای آبگرم می باشد و اصولاً تعمیر احتمالی آن در حداقل زمان ممکن در سایتچیلر انجام می گیرد.

7- نگهداری و راهبری چیلرهای دایرکت فایر به علت اتوماسیون پیشرفته این نوع چیلرها بسیار ساده تر از چیلرهای آبگرم می باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی